Ne bucuram ca vine primavara, asteptam cu nerabdare ca natura sa revina la viata, ne emotioneaza aparitia ghioceilor si totusi…parca ceva nu este in regula. Ne simtim obositi, fara chef de viata si avem nevoie de mult somn, chiar de la prima ora a diminetii. Sa fie oare astenia de primavara cauza acestor tulburari? Vom afla raspunsul in randurile care urmeaza.

Ce este astenia de primavara?

In primul rand, trebuie sa stim ca astenia nu este o boala propriu-zisa, ci un simptom, o tulburare, o stare de slabiciune, de disconfort fizic si psihic, care apare o data cu inceputul primaverii. In aceasta perioada, organismul nostru trebuie sa faca fata nu doar schimbarilor de temperatura si luminozitatii crescute, dar este nevoit sa se adpateze unui nou stil de viata. Pentru aceasta, el are nevoie de resurse energetice.

In aceste conditii, daca organismul nostru se confrunta cu un deficit de vitamine si minerale, cauzat de alimentele nesanatoase consumate, in general, in timpul iernii, atunci sunt sanse mari sa fim victime ale asteniei. De ce? Pentru ca lipsa de vitalitate cauzata de carentele alimentare reprezinta unul dintre factorii care favorizeaza instalarea asteniei de primavara.

Pe langa aportul insuficient de vitamine si minerale, alte cauze alte asteniei sunt lipsa exercitiilor fizice si bolile de sezon, cum ar fi gripa.

Cum stim daca s-a instalat astenia de primavara?

Exista mai multe simptome care indica o posibila astenie. Iata care sunt cele mai frecvente dintre ele:

• Stari de continua oboseala si somnolenta
• Lipsa de energie
• Pasivitate si putere de concentrare redusa
• Disconfort, iritabilitate si anxietate
• Cefalee si palpitatii
• Lipsa tonusului si scaderea formei fizice
• Sentimentul de vinovatie
• Scaderea sau cresterea poftei de mancare si, implicit, probleme de greutate
• Buimaceala si nevoia de a plange

Atunci cand ne confruntam cu una sau mai multe dintre aceste stari, este bine sa luam in considerare faptul ca astenia poate duce la afectiuni mai grave, cum ar fi depresia. Prin urmare, trebuie sa cunoastem si consecintele sau riscurile pe care le presupune astenia.

Care sunt consecintele asteniei?

Cea mai serioasa afectiune cauzata de astenie este depresia. Aceasta se caracterizeaza printr-o stare de tristete acuta, de pierdere a increderii in sine. Partea grava este ca, dupa disparitia asteniei, depresia ramane. Ea necesita, in cele mai multe cazuri, tratament de specialitate.

Atunci cand suferim de astenie, nu mai suntem la fel de ordonati, de atenti si de prompti in rezolvarea anumitor probleme. Asadar, astenia ne afecteaza nu doar viata personala, ci si performantele la locul de munca.

Chiar daca suntem persoane calde si sociabile, s-ar putea ca, in aceasta perioada, sa manifestam o oarecare indiferenta fata de cei apropiati. Cauza este una singura: astenia de primavara.

Aceasta tulburare are efecte negative si asupra sanatatii noastre fizice. Una dintre bolile pe care le determina aste anemia. Cauzele acesteia se regasesc, evident, in deficitul de vitamine si minerale cu care ne confruntam in aceasta perioada.

Cum putem combate efectele asteniei?

Cele mai bune remedii pentru tratarea asteniei de primavara se regasesc in alimentatie, in odihna si in exercitiile fizice.

1. Alimentatia
In aceasta perioada, este bine sa consumam cat mai multe legume proaspete. Ele sunt bogate in vitamine si cresc rezistenta organismului. Verdeturile de sezon sunt excelente mai ales pentru persoanele care sufera de anemie. Astfel, salata verde, urzicile si spanacul fac minuni in tratarea asteniei.
Alte alimente utile in astenia de primavara sunt fructele, in special cele cu un continut bogat in vitamina C, cum sunt merele si citricele. De asemenea, macesele contribuie cu succes la reducerea starilor de oboseala cronica.
Datorita complexului de vitamina B, drojdia de bere ajuta la refacerea formei fizice si psihice. Este indicat sa luam zilnic o lingurita de drojdie de bere, amestecata cu miere. O alta recomandare este sa consumam cat mai multe lichide, deoarece acestea detoxifica organismul.

2. Cura de vitamine si minerale
Daca suferim de simptome severe ale asteniei, atunci s-ar putea ca vitaminele pe care organismul nostru le ia din alimente sa nu fie suficiente. Prin urmare, avem nevoie de suplimente nutritive. De retinut este faptul ca acestea nu inlocuiesc o alimentatie variata, ci o completeaza.
Astfel, vitaminele A si C cresc rezistenta organismului la infectii, iar vitamina B12 combate anemia. Fierul creste rezistenta organismului la infectii si imbunatateste vederea.

3. Odihna
Pentru ca in timpul somnului organismul nostru se reface si acumuleaza energie pentru ziua urmatoare, este important sa ne respectam orele de somn. Astfel, vom face fata mai bine efectelor negative ale asteniei.

4. Miscarea
Fie ca mergem la sala, fie ca preferam o plimbare prin parc, in aer liber, miscarea este esentiala in aceasta perioada. Astfel, ne vom ajuta organismul sa se adapteze mai usor la schimbarile carora trebuie sa le faca fata. In plus, miscarea este o sursa de energie, de care avem atat de mare nevoie la inceput de primavara.

Daca vom tine cont de aceste sfaturi, ne vom bucura mai mult de ghiocei, de soare, de pomii infloriti…de primavara. Vom avea energie cat pentru un an intreg si multa pofta de viata. Vom fi optimisti si mereu cu zambetul pe buze. Vom invinge astenia si vom trai fericiti sentimentul unui nou inceput.


Cuvinte relevante: , , , ,


Articole asemănătoare:


Adaugă un comentariu






 
 

Newsletter

Loading... Loading...